اجرای طرح بازیافت یار در پایه ششم دبستان سعدی

اجرای طرح بازیافت یار در پایه ششم دبستان سعدی

آموزگار پایه ششم دبستان سعدی آقای سعید زینلی اقدام به اجرای طرح بازیافت یار با کمک دانش آموزان نموده است.

ایشان توضیحاتی راجع بع این طرح و انگیزه اجرا و همچنین اهداف آن ارائه نموده اند:

انگیزه طرح بازیافت یار در دو کلاس پایه ششم مدرسه سعدی شهرستان انار از آنجا شروع شد که دانش آموزان پس از مطالعه درس دوم کتاب علوم تحت عنوان "سرگذشت دفتر من"  آگاه شدند که برای تهیه کاغذ، منابع طبیعی انرژی زیادی مصرف میگردد. در ادامه درس متوجه شدند منابع طبیعی ای که برای تهیه کاغذ استفاده میشوند به همان سرعت جایگزین نمیشوند و با افزایش مصرف سرانه کاغذ و قطع درختان تعادل محیط زیست بیش از گذشته بهم میخورد.با توجه به این مسائل و مشکلات به کمک معلم خود به فکر جمع آوری کاغذهای باطله تحت عنوان "اجرای طرح بازیافت یار"افتادند.

اهداف وفواید کلی این طرح

کشورهای پیشرفته صنعتی با سرمایه گذاری مناسب برای بازیافت زباله و آموزش همگانی برای جداسازی زباله ها از مبدا و منازل، ادارات، مدارس و ... قادر شده اند که از زباله های جمع آوری شده و دفن زباله ها در واقع اقدام به سرمایه گذاری های دارای بازده اقتصادی کوتاه و بلند مدت نمایند.

انگیزه اصلی  اینجانب (سعید زینلی) از اجرای این طرح فاصله گرفتن کشور ما از کشورهای پیشرفته و مشکلاتی بود که همیشه در شهر با ان روبرو بودم. اگر گشت کوچکی در شهر بزنید منظور من را بهتر متوجه میشوید. متاسفانه بعضی بجای تذکر این کار را تکرار میکنند.

اما با خودم فکر کردم که باید این کار از یک جایی شروع بشود و نباید همه گناه را به گردن بقیه انداخت و در مقام یک فرهنگی وظیفه خود دیدم تا کاری انجام بدهم تا لااقل نسل آینده ما مانند ما بی تفاوت نسبت به محیط زیست و هدر رفت انرژی نباشد. بنا براین درصدد اجرای بازیافت یار شدم که طی آن زباله های خشک مانند کاغذ بصورت جداگانه از دیگر زباله ها جمع آوری میشوند تا در نهایت به بازیافت تحویل دهیم.

البته قسمت مهم طرح توسط دانش آموزان در بیرون مدرسه انجام میگیرد. یعنی دانش آموزان در محیط زیست، در خانه محله  و شهر و هر جایی که باشند به اطرافیان خود تذکراتی در جهت حفظ محیط زیست و ترویج فرهنگ بازیافت میدهند و البته خود نیز به این کار عمل میکنند.




:: موضوعات مرتبط: ابتدایی , ,
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
نویسنده : حلاجی زاده
تاریخ : پنج شنبه 14 آبان 1394
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: